Refleks layout

Layout

Har din virksomhed et kundeblad? Har I brug for en profilfolder? Eller et annoncekoncept? Skal der udarbejdes materiale til at tage med på messe? Eller har du noget helt andet, der skal sættes professionelt op?

Hvad er et godt layout?

Et godt layout sætter rammen for dine tekster og billeder og kan være med til at formidle dine budskaber bedst muligt. Det kan være med til at gøre tekster mere spiselige og prioritere forskellige typer af indhold, skabe pauser i teksttunge sammenhænge, give overblik og blande tekst, billeder, farver mm. på en spændende og brugervenlig måde.

Typisk tager et layout afsæt i virksomhedens logo, design og/eller visuelle identitet. Der skal selvfølgelig være en rød tråd i alt materiale, så der er en sammenhæng mellem hjemmeside, trykt materiale, skærmpræsentationer mm. Målet er, at jeres virksomhed er genkendelig og har et ensartet udtryk på alle platforme og kommunikerer klart og målrettet i alle sammenhænge.

Hvad bør man overveje, før man laver layout?

Inden arbejdet med at sætte tekst, billeder og indhold ind i et layout begynder, er der nogle overvejelser, der er praktiske at gøre sig. Her er nogle af dem:

  1. Afsæt: Har I allerede noget layoutet materiale, vi skal forholde os til? Måske er der elementer fra tidligere, der bør leve videre, eller måske skal vi udvikle nye.
  2. Ambitioner og budget: Man kan ikke få en Tesla hvis man kun har råd til en Kia! Det er derfor vigtigt at drøfte hvordan du får mest værdi for pengene.
  3. Målgruppen: Hvem skal modtage materialet, og hvordan skal det distribueres?
  4. Udtrykket: Hvordan formidler vi indholdet bedst visuelt?
  5. Format og form: Hvis der er tale om en tryksag, skal vi overveje format, foldning eller hæftning/ryg, papirkvalitet og gramvægt, efterbehandling mm. Målet er at få det samlede produkt til at fungere optimalt, uanset om vi layouter til tryk eller skærm.

Hvad koster et layout?

Prisen på et layout afhænger helt af, om der er tale om en årsrapport eller et go-card. Hvis mange sider skal layoutes indenfor samme ramme, er sideprisen typisk lavere, end hvis det drejer sig om en tryksag på fire sider.

Refleks kan hjælpe med layout af alt fra kundeblade til profilfoldere og roll-ups. Lad mig høre mere om dine behov, og lad os drøfte budgettet.


Se eksempler på layout:

Furesø Kommune >
Als Research >
We do Wood >
Rigshospitalet >
Kroppedal Museum >
Dahl Studio >
Krüger >
Roskilde Universitet >


Kontakt Refleks – se kontaktoplysninger herunder.