Refleks logodesign

Logodesign

Jeg plejer at sige, at et logo skal være en byggeklods – ikke en klods om benet.

Med det mener jeg, at et logo skal bygges sammen med de elementer, der omgiver det, så de tilsammen fremstår som en karakteristisk helhed.

Derfor er det som regel også mere relevant at tale om visuel identitet fremfor blot design af et logo.

Læs mere om visuel identitet >

Hvad er et godt logo?

Der findes ikke én enkelt opskrift på, hvad et godt logo er, men her er nogle af de ting, jeg tænker over, når jeg skal designe et logo:

  • Kant og karakter: Et godt logo bør have kant og karakter og i en eller anden udstrækning reflektere den virksomhed, det er tegnet til. I visse tilfælde kan logo dog også være af mere neutralt, mens rammerne omkring det er mere karakterskabende.
  • Unikt og genkendeligt: Et logo bør være unikt og skal være genkendeligt både online og offline.
  • Langtidsholdbart og fremsynet: Et logo skal være langtidsholdbart – ikke et hurtigt billede på tidens tendenser. Det kan være en dyr omgang at udskifte logo på alle virksomhedens biler, facader, tryksager mm., og det forvirrer kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere. Så på den lange bane er det bedst at træffe holdbare valg helt fra begyndelsen.

Hvad koster et logo?

Det er et virkelig godt spørgsmål! Det er faktisk meget sjældent, at jeg ’kun’ designer et logo uden at forholde mig til de andre visuelle elementer i virksomhedens design og identitet (farver, skrifttyper m.v.).

Jeg oplever ofte, at kunder henvender sig, fordi de gerne vil have et nyt logo, men når vi taler os ind på opgaven og kundens specifikke behov, handler det nogle gange mere om at definere og styrke de rammer, logo’et skal bruges i – snarere end om at udvikle et helt nyt logo. Det handler selvfølgelig også om hvor langt budgettet rækker – for mig handler det om, at give mest værdi for de penge der er til rådighed.

Læs mere om visuel identitet >

Hvad giver størst værdi for din virksomhed?

Beslutningen om den bedste løsning afhænger også af, hvad der giver virksomheden størst værdi i forhold til det budget, der er til rådighed.

Jeg vil gerne hjælpe dig med at finde en løsning, der passer til både behov og budget. På stående fod kan jeg ikke sige, hvad et logo koster, men en indledende samtale er i hvert fald gratis.

Kontakt Refleks – find kontaktoplysninger herunder.